lördag 17 januari 2015

En uppdatering och skämtteckning!

En bra bit på det nya året har det gått och man har haft mycket att göra. Förra veckan började skolan igen och samtidigt gjorde jag en ny teckning som blev fick publicerad i Piteå-Tidningen. Jag kommer senare att lägga upp den senare på bloggen.
I veckan har vi på konstskolan haft både föreläsningar och varit på besök i ateljéer, utställningar osv. Nu har det blivit helg igen och för att fira detta lite grann, så lägger jag upp en skämtteckning jag gjorde för ett par år sedan.
Teckningen är väldigt enkel. Påminner lite grann om den ryske konstnären Kazimir Malevitjs tavla Svart fyrkant, som han målade på 1920-talet. 
Det finns massor av skämtteckningar som bara innehåller ett par streck, men som ändå kan berätta en helhet över ett ämne.
I det här fallet så ligger skämtet i dialogen. Om det är natt, lathet eller genialitet som ligger bakom denna skämtteckning, det får betraktaren själv avgöra. Själv hade jag det bara roligt när jag gjorde den.

Jag kommer inom kort att lägga upp lite bilder som jag hade arbetat med mellan 2012-2014, tuschteckningar och akvarellmålningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar